همزمان با سراسر کشور بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

مانور زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل امروز چهارشنبه ۶ آذر در این مانور گفت: "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس است.

رامین معبودی با بیان اینکه در این مانور دانش‌آموزان با مهارت‌های اصول پناه‌گیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله به صورت عملی آشنا شدند، افزود: تصریح کرد: قبل از مانور، آموزش‌های لازم در این زمینه به دانش‌آموزان داده شده بود.

وی تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی را هدف اصلی این مانور دانست تا برای دانش‌آموزان مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله شبیه‌سازی شود.

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر استان آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان استان در قالب طرح دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته در ۲۰۰ مدرسه استان طرح دادرس اجرا شده، افزود: در این مدت در این مدارس ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان عضو کانون‌های دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر در قالب طرح دادرس آموزش دیدند.

معبودی با بیان اینکه دانش‌آموزان با موضوعاتی مانند پناه‌گیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا می‌شوند، گفت: با آموزش به دانش‌آموزان می‌توان در زمان بحران خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد، چرا که افراد آشنا به اصول امداد و نجات در زمان بحران سریع در دسترس هستند و می‌توانند حداقل به خود و خانواده‌هایشان امدادرسانی کنند.

کد خبر 466001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha